Viewer/Uhrzeit

It would be really helpful if you’d provide the following information so our engineer colleagues can identify and solve your problem sooner.

Which device has the problem? Viewer or Camera
Device Model Name:
OS Version:
AppVersion:


Build your FREE home security system by downloading Alfred:

Hi @erikaduwe2405,

Thank you for reaching out to Alfred!

Could you tell us a bit more about your problem so we can look into it for you?

Look forward to hearing back from you!

Uhrzeit ist auf Kamera und Viewer richtig eingestellt. Meldung Viewer falsche Uhrzeit gefährdete Sicherheit Meldung
7001 Viewer Problem bei der Datenübertragung. Stellen Sie sicher dass sie verbunden sind. Netzwerkverbindung normal versucht es immer wiede verbindet aber nicht obwohl im gleichen Raum kamera und Viewer mit WLAN sind und mit dem Viewer draussen funktioniert gar nicht. Manchmal speichert die Kamera ein viedeo und dann nur fotos von zu Hause ab.die ich nicht möchte. Bewegungserkennung ist aktiviert. Meldung von Kamera oben rechts ist rec dachte es müsste live stehen…Kamera wird automatisch gesperrt Meldung bitte wischen zum entsperren.
App Version Kamera und Viewer 1552. Kamera Samsung Mini s3 3.1.01 Viewer Samsung j5 (2016) Version 7.1.1. Hoffe dass sie mir schnell helfen können fahre am ende der woche in Urlaub und möchte sehen was zu Hause passiert. Noch zwei fragen speichert alfed kamera sie hat wlan vidoes ab wenn ich mit meinem Viewer keine WLAN gerade habe aber ich mir die gespeicherten videos später am viewer mit wlan verbidung anschauen möcht. Kann ich die gespeicherten oder die geteilten Videos auf einen datenstick speichern. Hoffentlich können sie mir mit den vielen fragen helfe.
Danke

Hi @erikaduwe2405,

Thank you for reaching out!

Usually 7001 happens when Alfred experiences some difficulty establishing a connection between the two devices. Please run a quick Camera Health Check to see if the power supply/connection can be improved:

In addition, There are two possible reasons that could cause no videos but photo:

  1. Your connection is not very stable.

What Alfred does when an Event is generated is uploading a snapshot first. In a few seconds, the video should follow. If the Internet is cut off before the video can be uploaded however, only the snapshot will be available.

  1. Your Camera Phone is running out of internal storage space.

Please free up some space to see if that fixes the problem.

What’s more, please check out the link below to save your videos:

Hope it helps!