한국어:자주 묻는 질문

faq

#1

시작하기


  1. 카메라는 어떻게 설치하나요?
  2. 하나의 계정에 여러 대의 카메라가 지원되나요?
  3. 카메라를 고정해야 하나요?
  4. 카메라에 SIM 카드가 필요하나요?
  5. 카메라를 일터넷에 연결해야만 하나요?
  6. 카메라가 전원이 연결되어 있어야 하나요?
  7. 왜 Gmail 계정이 필요한가요?

비디오 보기


  1. 하나의 계정에 여러 대의 카메라가 지원되나요?
  2. 컴퓨터에서 웹뷰어를 어떻게 사용하나요?
  3. 어떻게 오디오를 끄나요?
  4. 즐겨찾기 폴더(순간)이 뭔가요?

움직임 감지


  1. 움직임 감지는 어떻게 하나요?
  2. 알림 설정은 어떻게 하나요?
  3. 움직임 감지 알림을 어떻게 무음으로 하나요?
  4. Alfred로 녹화되는 비디오 분량을 수동으로 변경할 수 있나요?
  5. 내 전화기에서 이벤트를 지울 수 있나요?
  6. 비디오를 저장할 수 있나요?

보안 및 개인정보보호


  1. Alfred는 안전한가요?

문제 해결


  1. 비디오를 볼 수 없습니다. 무엇이 문제인가요?
  2. 화면에서 녹색 아이콘은 무엇인가요?
  3. 배터리 알림이 뭔가요?
  4. Alfred에서 "카메라가 연결되어 있지 않습니다"라고 합니다
  5. 왜 계속 연결문제가 생기죠?
  6. 왜 사무실 WiFi에서는 접속이 안되죠?
  7. 왜 카메라를 만지면 따뜻한가요?
  8. 왜 내 목록에서 카메라를 제거할 수 없나요?

첨단


  1. Alfred 기기를 설치하려면 저장 공간이 얼마나 필요하나요?
  2. 알프레드의 데이터 사용량은 어떤가요?
  3. 내 디바이스 카메라는 성능이 좋습니다. 왜 이벤트의 품질은 그처럼 좋지 못한가요?
  4. 전원 키나 홈 키를 왜 누리지 말라고 하나요?

Why doesn’t Alfred make sense in my language?


FAQ Directory 🇺🇸 🇪🇸 🇵🇹 🇩🇪 🇹🇼 🇯🇵 🇰🇷 🇷🇺
Can I save videos?
뷰어폰에서 카메라 끄기
What are battery push notifications and how can I turn them off?
Alfred says "One More Step!" What's next?
#2

설치후 외출 했는데 움직임이 감지되여서 알았는데 귀가후 녹화된 영상은 어떡케해서
영상을 볼수있나요


#3

Hi,

Thanks for joining us at Alfred Center!

Did you enable notifications?

Please check this out:


#4

신뢰하는 계정을 추가해서 두 개의 계정이 동시에 카메라를 볼수는 없나요?


#5

Hi @xjinyix,

Thank you for joining us at Alfred Center!

You can add friends/family to the Trust Circle. They will have access to the Camera.

However, you will have to take turns viewing. Concurrent viewing is not yet available on Alfred, but we are doing our best to develop the technologies while making sure your privacy is protected! You can read more here:

Hope this helps! Please let me know if you have more questions.


#6

계정을 옮기고싶은데 환불해주실수있나요?


#7

Hi @alex91048,

Thank you for joining us at Alfred Center!

We can actually move the Alfred Premium membership to the account you actually use for you! Please email me at sunny@my-alfred.com so we can arrange the transfer.

Hope to hear from you soon!


#8

카메라 응용프로그램을 업데이트하라는데 뭘 업데이트하라는건가요??


#9

Hi @kimsuji04,

Thank you for reaching out to Alfred!

One of your Cameras is still running an older version of Alfred, which is why you see the message reminding you to update it. It is always better to make sure all devices are running the latest version of Alfred. This optimizes Alfred’s performance!

Please update when you can, and let me know if you have more questions!


#10

계정삭제는 어떻게 해야하나요?다른사람 계정을 사용했었는데 삭제하는방법이 없네요


#11

Hi @zizi2019,

Thank you for reaching out!

Alfred does not store your account information or password. Everything is saved on your device. Please delete the account you no longer wish to use on your device, then it should be OK!

Hope this helps!


#12

순간 폴더에 있는 영상을 저장하고 싶은데요 부탁드려요

사랑합니다


#13

Hi @honsae,

Thank you for joining us at Alfred Center!

You can find out how to save Events to your Moment folder here:

Hope this helps!


#15

Hi @weisbee120,

Thank you for reaching out!

From what I can see, you don’t have an active Alfred Premium membership for the moment. If you have further questions, please send an email to support @ my-alfred.com with your receipts.

Hope this helps!


#16

업데이트를 어떻게 해야하는지 알고싶습니다


#17

Hi @7575jung,

Thanks for reaching out!

You can update to the latest version from your PC by following the instructions here:

Otherwise, you can always update by launching Google Play Store on your device.

Hope this helps!