Status Code 1016 - What does that mean?

status_codes
concurrent

#1

There are two possible reasons for you to see “Still closing previous connection. Please wait for 20 seconds and try again. (1016)” when you start a new live-viewing session.

  1. You tried to start a new live-viewing session too soon after the previous one ended. Waiting 20 seconds and trying again will solve the problem.

  2. Another Viewer may be connected to your Camera, for example another Viewer device you own, someone in your Trust Circle, or Alfred’s WebViewer. Please make sure the current live-viewing session is terminated before trying again.

For the moment, Alfred doesn’t support multiple Viewers connecting to the same Camera Unit at the same time, but it is a feature we aim at offering in the future. Please continue to support Alfred and stay tuned!

In the meantime, you can try Access Priority for Alfred Android to prevent this issue:

Need further assistance? Go back to the list of frequently asked questions, check out the tips, start a new thread, or fill out the issue report form!

Build your FREE home security system by downloading Alfred:


Can more than one viewer see the same camersa at the same time?
Watch video from single camera on multiple devices at the same time?
Alfred WebViewer is available on Chrome
See cam Same time?
Using multiple phones for viewing
Multi viewer
Can i hve two emails a count two use the same camera?
I got connection Status Codes. What should I do next?
Use of two cameras
How do I use the WebViewer on a computer?
[Error Codes] Let's Solve the Problems!
Two devices can be VIEWER at the same time?
Varios receptores, una sola cuenta Gmail
Live video in two views
My family can't see nothing a trusted friend it tells the the page is no longer viewable
Multi View
What are the 4-digit numbers in the messages I get from Alfred?
Tired of Waiting? Introducing Access Priority for Alfred Android
More than one viewer
Español: Preguntas más frecuentes
한국어:자주 묻는 질문
Ingrese creo con tres dispositivos distintos
Error 1016
Spread the Love: Recommend Alfred!
#2

¿Por qué no está disponible la visualización simultánea?

Por el momento, Alfred no admite que varios reproductores se conecten a la misma cámara, al mismo tiempo, pero esto está en desarrollo.

Alfred utiliza la tecnología para proporcionar el flujo de video directamente desde el dispositivo de la cámara a un dispositivo reproductor sin pasar por ningún servidor. Esta es la forma más segura de transmisión que protege la información de su cuenta y el video de posibles amenazas a la seguridad. Como habrá notado, ni siquiera le pedimos que escribiese su cuenta y su contraseña de Gmail antes de usar Alfred. La información de su cuenta está a salvo con Gmail y es utilizada exclusivamente con el propósito de la transmisión de imágenes.

Es muy difícil dar acceso a varios reproductores directamente. Muchas cámaras de seguridad o aplicaciones de seguridad permiten a sus usuarios ver video en diferentes plataformas, ya que proporcionan a los usuarios acceso a su servidor, y es mucho más fácil conectarse a un servidor.

En cuanto a la comodidad y la seguridad, Alfred no las pone en peligro. Sentimos que la investigación y el desarrollo lleven tiempo, pero ahora estamos trabajando en una solución de vanguardia. Valoramos su comprensión. ¡Por favor, siga apoyando a Alfred y esté atentos!

Build your FREE home security system by downloading Alfred:


#3

為什麼無法同時監看?

目前阿福管家尚不支援多台監控端同時連線到一台相機端,但是我們正在努力發展中。

阿福管家使用的科技將相機端的資訊直接傳送到監控端,中間不經過伺服器,這是最能保障帳戶資料以及資訊安全的方式。您可能注意過阿福管家甚至不要求您輸入Gmail 帳號以及密碼,您的帳戶資訊只用於傳送影像,不做其他用途。

直接將影像傳送到多部監控端很有難度。很多監視攝影機或是居家安全應用程式讓使用者透過伺服器在不同平台上同時觀看,這個做法難度比較低,但是中間經過伺服器,資訊安全相對比較沒有保障。

阿福管家絕不願意犧牲您的便利性和資訊安全。我們需要一點時間努力發展科技,請繼續支持阿福管家並且拭目以待!

Build your FREE home security system by downloading Alfred:


阿福管家服務中心中文版常見問題